Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
Specjalność: Zarządzanie markowym produktem turystycznym
Studia na tej specjalności są przeznaczone dla:
- kadry zarządzającej i pracowników komercyjnych podmiotów branży turystycznej;
- przyszłych kadr jednostek samorządu terytorialnego i administracji publicznej oraz organizacji turystycznych;
- przyszłych pracowników biur turystycznych;
- prowadzących gospodarstwa agroturystyczne;
- osób zatrudnionych w agencjach rozwoju regionalnego.
Wybrane treści kształcenia:
- turystyka rekreacyjna, aktywna i specjalistyczna;
- turystyka miejska i kulturowa;
- turystyka uzdrowiskowa;
- turystyka biznesowa i motywacyjna;
- turystyka na obszarach wiejskich i zalesionych;
- tworzenie produktu turystycznego.
Program studiów obejmuje także powiązane ze specjalnością przedmioty kształcenia ogólnego, zapewniając treści kształcenia w zakresie m.in. marketingu, psychologii, prawa, ekonomii, zarządzania, ekologii środowiska. Oprócz zajęć w salach akademickich studenci uczestniczą w ćwiczeniach terenowych, obozach naukowych oraz krajowych i zagranicznych targach turystycznych, zdobywając umiejętności praktyczne.
Absolwent nabywa praktyczne i teoretyczne umiejętności z zakresu:
- kompleksowej wiedzy i umiejętności dotyczących zarządzania markowym produktem;
- działań marketingowych, w tym reklamy, kalkulacji cen, tworzenia atrakcyjnej oferty markowych produktów;
- profesjonalnej obsługi klienta;
- tworzenia różnorodnych produktów turystycznych;
- zakładania własnej jednostki obsługi ruchu turystycznego;
- tworzenia i realizowania planów działań promocyjno-reklamowych;
- swobodnego posługiwania się językiem angielskim i drugim wybranym językiem obcym;
- stosowania nowoczesnych narzędzi informatycznych.